8/7/14

Kehidupan

Ehem.

Assalamualaikum. Apa khabar? Awak sihat? Dah makan? Tengah buat apa tu?

Ok anak anak. Harini kita nak membincangkan tentang kehidupan. Kalo orang puteh, diorang panggil LIFE. Hah! Abu! Main apa tu? Sial ah lu. Datang depan, describe tentang life.

Baik cikgu. Kehidupan ni sebenanya berkisar tentang apa yang kita boleh tengok dan rasa. Eceh. Padahal search kat Google. Hahaha. Hmm. Entahlah. Setiap orang berbeza dia punya definisi tentang life ni. Mungkin dengan kehidupan yang mewah, berjaya dalam pelajaran or dapat hidup bebas tanpa dikongkong?


Tapi kan, ada orang yang dia dah penah rasa dan ada suma tu tapi dalam diri dia masih lagi rasa kosong. Sampai satu puncak dia rasa yang benda yang dia ada tu tak memberi makna apa apa untuk dia. Dia rasa masih ada yang tak kena.

Kekosongan itu harus diisi. ( Macam iklan kerja kosong pulak. Hekhek) Nak isi dengan apa? Makanan lah. Tak tak. Dekatkan diri dengan Allah. Belajar ilmu Allah. Zikrullah. Dengan izinNya, korang akan rasa hidup korang lebih bermakna. Tak caya? Boleh blah. Eh, tak tak. Gurau gurau. Try lah dulu. InsyaAllah.

Ahh ngantuk. Kbai. 

0 comments:

Post a Comment